Ôªø . -

This is me


Amanda Lund heter jag, och är 16 sommrar! Jag är en glad och sprallig tjej som är postiv för det mesta. Jag har en lillasyster som heter Julia, en mamma och en pappa som jag nu bor tillsammans med i en liten stad på västkusten. Innan jag flyttade hit så bodde jag i Dubai i ungefär 11 år, så det är det jag anser vara "hemma".

Och vad gjorde jag i en öken i mellanöstern? Låg i skyddsrum och hoppades på att inte bli bombad? Nääääää, Dubai är det faktist helt lugnt att bo i. Jag gick på en Amerikansk IB skola, umgicks med vänner, modellade, hade 3-4 timmars läxa efter skolan nästan varje dag, hängde på shopping mall, badade massor, sprang 15 meter från bilen till huset i 50 graders värme för att snabbt försöka komma in i ett nerkylt och härligt hus, ja, vaaanliga saker. Saknar Dubai rejält kan jag lova, men jag ska inte klaga, jag har det allt bra och mysigt här med!

Nu efter sommaren så ska jag börja mitt första år på gymnasiet, och ska gå den Humanistiska linjen då jag ääääälskar språk!!! Har ju med mig Engelska, lite Spanska och en del Arabiska i ryggsäcken tack vare Dubai! Finns nog många som tycker att jag är helknäpp nu, men att jag älskar språk måste bero på att jag växt upp i en helt annan värld och ett land där man utsätts för alla möjliga språk man kan tänka sig. Iallafall så tycker jag att det ska bli jätte kul! På fritiden så fotar jag en massa, min familj och jag älskar att resa, jag är ute och springer (det som är så otroligt kul!!), spelar tennis dock har jag varit lite lat och inte tagit tag i att börja det här sen jag flytadde hit, och så är jag med underbara kompisar och en fin pojkvän!

Om ni har några frågor till mig så är det bara att fråga på, haha.

PUSS


Kommentarer




Kommentera inlÑgget hÑr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihÜg mig?

Trackback