Ôªø . -

New town, new school, new girl

Hej allesammans där uppe i rusket och regnet!

Känns det att det börjar bli höst eller? Blir det att vara hemma imorgon med, kanske baka en till kladdkaka? Själv har jag tänkte lägga mig vid poolen och gotta mig lite imorgon, efter hotellfrukosten såklart!! Ska vara helt själv imorgon mestadels av dagen, pappa ska fixa med bilen och jobba lite, så jag får roa mig själv!

Men att gotta sig tycker jag att jag är värd... Gick och la mig vid 3 någon gång igår och sedan gick jag upp vid 7 igen. Jag och papi åt frulle och begav oss senare iväg till min nya skola! Där satt vi och väntade rätt länge innan jag och en hel del andra fick gå in i ett rum och göra ett matteprov (på 8 låååånga sidor) som avgör vilken mattekurs vi kommer att gå i. De första 3/4 sidorna var busenkla, för det var bara en massa ekvationer som jag älskar! Men på de sista sidorna fanns det allt några kluringar.. Tror dock att det fick rätt så bra ändå :)

Sen så gick pappa iväg på föräldrainformation medans jag satt och väntade i lobbyn i någon timmar. Efter det så fick vi en liten rundtur på den enorma skolan som verkligen är hur fin som helst! En riktigt Amerikansk skola. Tänk er hur skolan i High School Musical ser ut, så är denna skolan. Okrydd!! Ascool. Kan äta Subway och dricka caffè latte på rasterna och lunchen för dem har det i matsalen!! Wiiie.

Iallafall, efter det så åkte pappa och lämnade kvar mig för att de nya elverna + en massa gamla skulle göra lekar, lära känna varandra osv. Dem i 10th grade va helt okej, men dem i 11an såg myyyycket roligare ut, så vi får se hur jag gör, om jag hoppar upp till 11an där jag egentligen ska vara eller om jag stannar kvar. Torsdag är ju den första "riktiga" skoldagen och då kommer alla ever från alla grades dit, så hoppas att det kommer lite roligare folk, vi får helt enkelt se vad som händer och sker! Sen beror det ju förstås också på hur "svårighetsgraderna" är... När vi hade umgåtts och lekt lekar så gick vi till matsalen där dem hade beställt Papa Johns pizza, muuuums! Där satt vi ett tag innan man fick åka hem.

Det har varit en underbar dag, jag är mäkta imponerad på skolan, den verkar helt suverän, och jag är super taggad för att börja plugga!! Jag är också asglad över att få prata lite Amerikansk engelska igen!! I ❤ Americans.

Kom hem ifrån pappas kontor ett tag sedan där vi varit någon timma eller två efter skolan. Nu ska vi antingen ut och ta ett kvällsdopp och sen käka, eller bara ut och käka! Är ledig imorgon, men ensamma "hemma" själv (FERREEEE), så det känns jätte skönt!!

Nästa inlägg blir en lång beskrivning om resan hit! Hörs snart, puss hej♥

P.S. I love you

Just nu

UPDATE: Inlägget om resan (och något annat inlägg också) kommer imorgon då blogg.se strular och inte vill ladda upp några bilder.. ååh jag blir så trött på det. Men imorgon, då så! XOXO

Kommentarer




Kommentera inlÑgget hÑr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihÜg mig?

Trackback